Tuesday 1 May 2007

1 Mayıs Salı | Bayram tatili


Dün belirlediğimiz şehri gezme stratejilerimizi uygulamak ve öncesinde kent müzesini gezmek için sabah erken saatte kalktık. Tuvalet sırası nedeniyle aşağıya indiğimde arkadaşlarımın hangi otobüs durağına gittiğini bulamadım. Bu nedenle kent müzesi turunu perşembe akşamı 6-8 arasındaki ücretsiz tura bıraktım. Bir ihtimal onların gittiği yeri bulabilirim diye düşünerek yakınımızda bulunan merkez garın önündeki otobüs durağına gidip şöförlere kent müzesine nasıl gidebileceğimi sordum. Bir otobüse bindim. Şehir ufak olmasına rağmen merkezden çıktığımızı farketsem de bozuntuya vermedim. Şehri tanımak için yola çıkmıştım. Son durak Bertrange adında sessiz bir alandı. Şöföre buradan kent müzesine nasıl gidebileceğimi sorduğumda bana “Bizde bir sürü şehir müzesi var, sen hangisine gitmek istiyorsun?” dedi. Diyemedim ki “Ah be abicim, şimdi mi söylenir bu” diye.

Bu noktaya geldikten sonra yalnız başıma dolanmam gerekti. Strassen denen endüstri bölgesine doğru yürüyüp önemli petrol firmalarının alanlarına biraz göz attım, sonra da tren yolundan yürüyerek otobüslerin sık geçtiği bir yerden merkeze döndüm. Arkadaşlarımı bulduktan sonra Onlarla da bilmediğimiz bir otobüse bindik ve şehrin en uzak yerlerinden birine yollandık. Şehir hastanesinin oradan merkeze doğru yürüyerek şehre bir göz attık. Ancak bugün yapılan tüm geziler bir mana kazanamadı. Şehrin kalabalığını oluşturan çalışanlarının çoğu Belçika, Fransa ve Almanya’dan gelen kişiler 1 Mayıs tatilinde olduklarından etrafta gözlem yapabilecek kimse yok. Şehir bulundurduğu organizasyonlarla Avrupa’nın Ankara’sı olmaya aday bir yer. Sanırım çıplak gelip sandalyelerinde hazır giysilerinin içine atlıyor insanlar.

Akşamüzeri 5 sularında atölyede toplandık ve hocamıza neler gördüğümüzü anlattık. Hepimiz hiçbirşey görmediğimizi söyledik. Sahiden de öyle. Şehir kocaman bir sitenin yayılmış hali gibi sessiz ve sinir bozacak kadar sakindi. Bizi tetikleyecek birşeyler bulamadık. Ancak kafamızda bazı yöntemler geliştirdik. Eğer tutarsa bu mayaları göle çalıp sizlere de anlatacağım yarın.

Bağımsız not: Türkiye'de gün içinde yaşanan 1 Mayıs olayları ve aynı gün Anayasa Mahkemesi'nin verdiği karar beni inişli çıkışlı hallere soktu. Zor anlar yaşadım burada.

No comments: