Sunday 6 May 2007

5 Mayıs Cumartesi | Project Mayhem




Dün gece dışarı çıkıp şaşırdık. Gittiğimiz yerlerde herkes pek güzel oturuyor, pek güzel duruyordu. Hani dans hani hareket hani sohbet. Yok, hiç alakası yok. Herkes oturuyordu o kadar. Kalabalık olduğumuz için çok sıkılmadık lakin 6 erkek dolanmak hiç de hoş değildi tahmin edebileceğiniz gibi. Burada bir dönerci gördük mekanlar arasında dolanırken. Her sabah junk-food yemekten bıkmış ben direk içeri girdim. Mekan 1980'lerin Topkapı’sındaki sanayi hanlarının arasında bir yer gibi dekore edilmişti. Gene uluslararası pazarda yarışamadık dönerle.

Görev bilinciyle şehre dalan kahramanlarımız gece zil zurna sarhoş oldular. Sabah da 4 saate anca kendilerine geldiler. Bugün projenin sunumunu hazırlamaya başladık. 10 resim, 1 soru ve 3 dakika kıstasına göre görsellerimizi ve kendimizi hazırladık. Bizim sorumuz belliydi; “şehir bizden bi’şey mi saklıyor?”.

Saat 7’de atölyenin asma katında bir dans performansı ve öncesinde bizim sunumumuz vardı. 30-35 kişi aslen dans performansına gelmişlerdi. Sunumlarımız güzel geçti. Her grup derdini anlattı. Ancak beklentileri dans performansı olunca insanların, neyi anlattığımızı merak ederek geçirdiler 15 dakikayı. Sunumlar bitince Lüksemburglu genç sanatçılarla hoş beş ettik. Onlar derdimizi anlıyorlardı.

Gece dışarı çıkmak istedim ama önce şu kafayı taktığım videoyu bitirmeliydim. Atölyeye gidip illegal download’lar arasında doğru dosyayı aramakla geçireceğim saatleri düşünerek kapıyı açtım. İçerden, sabah performansın yapıldığı kattan, dambır dumbur elektronik müzik sesleri geliyordu. DJ kötü de çalmıyordu. Gecenin 10’u olmuş, bir içki alıp öyle oturayım bilgisayar başına dedim. İyi de demişim. Yukarıda Lüksemburg’lu video, müzik, performans sanatçılarının hepsiyle tanıştım. İçkisidir, yemeğidir, sigarasıdır derken saat 2 küsür olmuş, biz dekonstrüksiyon hayırlı mı değil mi, geleceğe mimariden bellek aktarırken yaşanmışlıkları nasıl ifade ederiz tartışmalarına girmişiz; oradan Türkiye ve İstanbul sohbetleri yapmışız; şehir hakkında sanatçıların hazırladıkları dergi ve gazeteleri okumuşuz. Olmuşuz yani sizin anlayacağınız.

Şimdi elimde şehire sorduğumuz sorunun cevabına ulaşabileceğimiz bir çok kaynak var. Yarın tatil, arkadaşları alıp parkta biraz yayılmayı düşünüyorum. Artık dinlenebiliriz.

No comments: